مشکلات زیلوبافان میبد مرتبط با ارائه تسهیلات به زیلوبافان ، بیمه و بازاریابی و فروش محصول با حضور عبدالمجید عربی معاون صنایعدستی استان یزد ، رئیس میراث فرهنگی و چند نفر از زیلوبافان و مدیران کارگاههای زیلوبافی بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری بام میبد؛ معاون صنایعدستی استان یزد در این نشست برگزار شده در پایگاه پژوهشی میبد افزود: شرکت در نمایشگاه به گذاشتن تقویم یکسال آینده در جلوی رو ، تشکیل تیم ، بررسی اینکه کدام نمایشگاه فایده شرکت کردن دارد، مشخص کردن نمایشگاهی که میخواهیم شرکت کنیم، بررسی شرایط و هزینههای حضور در نمایشگاه و مشخص کردن شهرها و کشورهای هدفی که میخواهیم در نمایشگاه با آنها ارتباط و مذاکره داشته باشیم ، نیاز دارد.
عبدالمجید عربی افزود: باید نسبت به ظرفیتهایی که وجود دارد شرکت در نمایشگاه را انتخاب کنیم و ببینیم هدف ما از راه اندازی غرفه در نمایشگاه چیست.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه محلی برای مذاکره است، بحثهای بسته بندی، برندسازی و هویت سازی را نیز در هنگام حضور در نمایشگاهها مهم بیان کرد.
وی تاسیس مدرسه زیلوبافی به روش استاد و شاگردی را پیشنهاد داد و اظهار کرد: باید مشخص کنیم چه تعداد از زیلوبافان در سن آموزش قرار دارند و بر این اساس برای آینده زیلو تصمیم بگیریم. باید برای نسل به نسل بعدی زیلوبافان برنامهریزی داشته باشیم. ببینیم چه حمایت و اقدامی برای زیلوبافی که الان مشغول به کار است و زیلوباف جوانی که تازه زیلوبافی را شروع کرده، باید انجام دهیم.
معاون صنایعدستی استان یزد گفت: زیلوبافان برای بازاریابی و فروش زیلو یا باید خودشان با فضای مجازی و تکنیکها و مهارتهای دیجیتال مارکتینگ و بسته بندی و برندسازی آشنایی داشته باشند یا آشنا شوند و یا اینکه در انجمن زیلوبافان یک نفر یا افرادی کارشناس آشنا با تکنیکها و مهارتهای دیجیتال مارکتینگ حضور داشته باشند.
نیاز زیلوبافان به تسهیلات، لزوم ادامه دار بودن اختصاص ردیف بودجه به زیلوبافان و انجمن زیلوبافی ، پیگیری بیمه زیلوبافان، نیاز انجمن زیلوبافان به یک نفر نیرو که لازم است از سوی شهرداری به عنوان دبیرخانه پرداخت حقوق داشته باشد، گران بودن مواد اولیه که منجر به گران قیمت بودن زیلو و فروش نرفتن آن میشود و نبود نظارت بر گرفتن تسهیلات از سوی کسانی که زیلوباف نیستند از جمله موضوعهای مطرح شده در این جلسه بود.
تاسیس مدرسه زیلو، ایجاد کاربریهای جدید زیلو و راه اندازی خانه خلاق زیلو ، ایجاد مرکز فروش زیلو در محل مجتمع بین راهی و شرکت دادن زیلوبافان در نمایشگاه به گونه ای زیلوبافان محصول خود را بسته بندی و برندسازی عرضه کنند، فعال کردن دبیرخانه زیلو با تعیین مکان و ارائه تقویم رویدادها، پیگیری تسهیلات انجام شده و گرفتن تسهیلات مورد نیاز زیلوبافان از مصوبات این نشست بود.