مدیر کل بیمه ایران در یزد با بیان این که در حال حاضر 23 شرکت بیمهای در استان فعالیت دارند و تنها بیمه ایران دولتی است، گفت: این شرکتها در سال گذشته، 275 میلیارد تومان خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردهاند.
خبرگزاری ایسنا : «حسنعلی طالعی» در نهمین نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان با ارائه گزارشی از وضعیت بیمه های استان، ضریب نفوذ بیمه، حق بیمه سرانه و سهم بیمه زندگی را سه شاخص توسعه یافتگی صنعت بیمه برشمرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان 2.3 درصد است که از این نظر در کشور رتبه هشتم قرار داریم.
وی با بیان این که حق بیمه سرانه در یزد سه میلیون و 900 هزار ریال است و از این نظر در جایگاه دوم کشور قرار داریم، اظهار كرد: سهم بیمه زندگی در استان نیز بیش از 13 درصد است.
وی تعداد شعبههای بیمه در استان را 25 شعبه و تعداد نمایندگیهای آن را 749 واحد بیان کرد و افزود: 17 درصد دفاتر بیمهای استان متعلق به بیمه ایران است درحالی که 40 درصد از مبالغ حق بیمه توسط این نوع بیمه تولید میشود.
طالعی گفت: شرکت سهامی بیمه ایران در شهرستانهای اردکان، بافق ، تفت و میبد دارای شعبه است و در سایر شهرستانها نیز به صورت دفتر نمایندگی خدمات لازم را به بیمهگذاران ارائه میدهد.
مدیر کل بیمه ایران در استان یزد خاطرنشان کرد: این شرکت در 9 ماهه امسال نسبت به صدور 305 هزار بیمه نامه با 147 میلیارد تومان حق بیمه اقدام كرده است.
وی پرداخت خسارت به بیمهگذاران از جمله چند واحد بزرگ صنعتی و تولیدی را از دیگر فعالیتهای بیمه ایران در استان برشمرد و گفت: در برخی موارد پرداخت خسارت به شخص ثالت تا شش برابر دیه کامل پرداخت شده است.
وی با بیان این که استفاده از موتورسیکلت در یزد حداقل سه برابر کشوری است، گفت: به لحاظ مبلغ 45 درصد خسارت ها مربوط به راکب موتورسیکلت و ترک نشین آن و 25 درصد مربوط به سرنشنیان خوروهای مقصر حادثه است.
مدیر کل بیمه ایران در استان یزد، عمده حوادث رانندگی در جاده های استان را واژگونی خودرو بیان و اظهار كرد: حدود 21 درصد خسارت دیدهها را عابران پیاده که اغلب مسن و کودک هستند، تشکیل میدهند.
وی انسان، جاده و خودرو را سه عامل حوادث رانندگی بیان کرد که عامل انسانی بیشترین نقش را دارد.
وی با تاکید بر رقابت سالم و حرفهای میان شرکت های بیمه ای، عرضه اطمینان و آرامش در جامعه را اصلی ترین ماموریت شرکت های بیمه ای برشمرد و ابراز امیداواری كرد كه شرکتهای بیمه با رعایت اصول حرفهای در حوزه خدمات به بیمه گذاران رقابت سالم داشته باشند تا بتوانند هدف و ماموریت خود را بهتر دنبال کنند