• آخرین
  • روند
  • همه
  • بهداشت کودکان
  • سلامت
  • تغذیه
  • آشپزی
  • موفقیت
  • هنر در خانه
برندسازی

واکاوی نقش برندسازی در اقتصاد پایدار / دکتر ملیکا ملک آرا

15 فروردین 1402
خادمان موکب امام رضا (ع) در خدمت زائران امامین عسکریین(ع

خادمان موکب امام رضا (ع) در خدمت زائران امامین عسکریین(ع)

9 تیر 1404
برپایی غرفه کودکان در امامزاده سید صدرالدین قنبر همزمان با دهه اول محرم

برپایی محفل کودکانه در امامزاده سید صدرالدین قنبر همراه با نذری متفاوت برای کودکان

9 تیر 1404
نشست خبری محیط زیست میبد

اخطار محیط زیست میبد به 34 واحد آلاینده در سه ماهه نخست سال 1404‏

7 تیر 1404
خانواده

خانواده؛ ریشه سلامت و توسعه اجتماعی است‎ ‎

5 تیر 1404
نشست خبری دادگستری میبد

ورود 37 هزار پرونده در یکسال گذشته به دادگستری میبد

1 تیر 1404
بزرگداشت بنیانگذار صنعت کاشی و سرامیک نوین ایران و دانشگاههای آزاد و سراسری میبد

آیین بزرگداشت بنیانگذار صنعت کاشی و سرامیک نوین ایران و دانشگاههای آزاد و سراسری میبد

2 خرداد 1404
برگزاری میز خدمت همراه با گرامیداشت نخستین سالگرد شهدای خدمت

برگزاری نخستین سالگرد شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهدای خدمت در میبد

31 اردیبهشت 1404
کشف داروهای غیر مجاز در میبد

کشف و ضبط بیش از ۴۸۰ بسته داروی غیر مجاز و فاقد مجوز در شهرستان میبد

29 اردیبهشت 1404
فعالیتهای انجام شده توسط کانونهای خدمت رضوی میبد در دهه کرامت

خدمت کریمانه خادمیاران میبدی در دهه کرامت

28 اردیبهشت 1404
جلسه مشارکتهای بهزیستی میبد 27 اردیبهشت 1404

سرپرست فرمانداری ویژه میبد: بهره‌مندی مناسب از ظرفیتهای خیری شهرسنان نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدون است

28 اردیبهشت 1404
جلسه مناسب سازی 27 اردیبهشت 1404

مناسب سازی مکانهای عمومی شهرستان با جدیت دنبال شود

27 اردیبهشت 1404
اجرای غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم

آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال طبق سال های گذشته در میبد ‏

26 اردیبهشت 1404
  • در باره ما
  • ارتباط با ما
  • پیوندها
  • ارسال مطلب
  • تصاویر
  • فیلم
  • پذیرش آگهی
سه‌شنبه 10 تیر 1404
پایگاه خبری بام میبد
  • خانه
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • فرهنگی
    • سیاسی
    • علمی
    • ورزشی
    • بانوان
    • حوادث
    • استان‌ها
    • مصاحبه
  • سلامت
    • بیماریها
    • دانستنی های سلامت
    • بهداشت کودکان
  • فرهنگ و هنر
    • تئاتر
    • سینما
    • تلویزیون
    • ادبیات
      • شعر
      • دلنوشته و نثر های ادبی
      • داستان
        • داستان های خواندنی
  • علم و تکنولوژی
    • اینترنت
    • موبایل
    • گیاهان
    • دانستنی ها
  • گردشگری
  • شهروندان
  • گزارش‌های خبری
  • یادداشت ها و مقالات
  • گفت و گو
  • بازار
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پایگاه خبری بام میبد
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اخبار روز
  • سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • علم و تکنولوژی
  • گردشگری
  • شهروندان
  • گزارش‌های خبری
  • یادداشت ها و مقالات
  • گفت و گو
  • بازار
خانه یادداشت ها و مقالات

واکاوی نقش برندسازی در اقتصاد پایدار / دکتر ملیکا ملک آرا

توسط مرضیه امامی میبدی
1402-01-15 05:17:09
در یادداشت ها و مقالات
A A
برندسازی
0
اشتراک گذاری
Share on FacebookShare on Twitter

به گزارش بام میبد و به نقل از تجهیز نیوز، توسعه صنعت، افزایش داد و ستد بین جوامع و افزایش حجم بازارهای مالی طی سنوات گذشته سبب به وجود آمدن موضوعی تحت عنوان برند شد، به حدی که امروزه برندسازی به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران بنگاه های اقتصادی مطرح شده است. تقریبا ۴۰ سال از پیدایش واهمیت برند در دنیا می گذرد. در شرایط کنونی برندسازی یک صلاح رقابتی است. همانند یک واژه کلیدی عمل می کند و بنگاه اقتصادی را در صف اول جستجوها قرار می دهدو حتی در شرایط ایده آل بنگاه اقتصادی رهبری بازار را در اختیار خود قرار می دهد که نه تنها نیازی را از مصرف کنندگان رفع می نماید بلکه ایجاد نیاز می کند برای محصولاتی که هنوز ساخته نشده و جامعه از آن هیچ خبری ندارد.

در حوزه برندسازی گفته می شود کسب و کارهایی که تبدیل به برند نشدند، نتوانسته اند ذهن مخاطبین خود را تسخیر نمایند. با توجه به فضای حاکم بر اقتصاد دنیا و ابر رقابتی بودن آن، امروزه دیگر “برندسازی” یک مقصد نیست، بلکه فرایندی است که به صورت مستمر در حال به روز رسانی و قوی تر شدن است. به حدی که برندهای صاحب نام دنیا، امروزه با اینکه در سطح اول برند هستند، باز هم بخشی از بوجه سالانه خود را به برندسازی اختصاص می دهند. زیرا که به خوبی این نکته را می دانند که رقبای آن ها در این حوزه به شدت فعال هستند و لحظه ای غفلت از آن ها می تواند سهم بازار مشتریانشان را کاهش دهد.

ارتباط برندسازی با اقتصاد

توجه کردن، بها دادن و حمایت از برندسازی بیش از هرچیزی به افزایش فضای رقابتی و همچنین توسعه اقتصادی کشور کمک می خواهد کرد که نتیجه آن میزان تولید بیشتر، اشتغال بیشتر و سهم بازار بیشتر خواهد بود. توجه به برندسازی ملی یا برندسازی داخلی سبب فاصله گرفتن از خام فروشی و سبب دور شدن از اتکا به فروش نفت خواهد شد. امروزه پتانسیل مناسبی در شرکت های دانش بنیان ایرانی وجود دارد. افراد جوان، تحصیلکرده و با انگیزه ای که می خواهند در کشور خودشان کسب و کاری را راه اندازی و آن را همانند فرزندی رشد دهند، از مناسبترین موضوعات در اقتصاد هر جامعه محسوب می شود که می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی آن جامعه باشد. نیروهای کار در شرکت های دانش بنیان دارای سطح علمی بالا و سواد و دانش به روزی هستند که همین موضوع عملکرد مطلوبی از این شرکت ها را نمایش می دهد که سبب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.

تعدد چنین شرکت هایی و تبدیل کردن آن ها به برندهای قوی سبب ایجاد شهرت و اعتبار آن ها در جامعه داخلی و کشورهای همسایه خواهد شد که محصولات دانشی و ارزشی و علمی خاصی را تولید و عرضه می کنند که منحصر به فرد بوده و مطابق با آخرین رویدادهای علمی و صنعتی دنیاست. خصوصاً با روی دادن انقلاب صنعتی چهارم و تحولات عظیم آن، لزوم وجود و ایجاد شرکت های دانش بنیان که دارای انعطاف زیاد و قدرت واکنش به محیط بالایی هستند، از الزامات اقتصادی هر جامعه ای محسوب می شود.

همین که یک دلیل پیدا کنید که چرا افراد جامعه باید از تولیدات شما خرید کنند، در این صورت نیاز به برند شدن را حس خواهید کرد. همین که افراد جامعه درک کنند و به این باور برسند که تولیدات شما با آن ها متفاوت است، اصطلاحا روی خوش بازار خودش را به شما نشان خواهد داد. اگر بند به پختگی برسد، فضایی از رقابت سالم در جامعه ایجاد خواهد شد و فرصت های صادراتی بی شماری در پیش روی بنگاه های اقتصادی، صنعتگران و افراد دانشی قرار خواهد گرفت. در زمانی برندهایی مانند مک دونالد و کوکاکولا و جنرال الکتریک مطرح بودند اما بعد از همه گیری کووید ۱۹ شاهد این موضوع هستیم که برندهای دانش محور، برندهای حوزه IT و برندهایی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند، دارای رتبه های برتر می باشند.

با توجه به توضحیات جنابعالی و نقش برندینگ در بهبود فضای اقتصادی اگر بخواهیم به صورت خلاصه فواید برند شدن را بیان کنیم، مهمترین مزایای آن چه موضوعاتی خواهد بود؟

برخی از مهمترین فواید برندسازی به شرح ذیل است:

ایجاد تصویر و تجربه ای مثبت و مطلوب در ذهن مصرف کنندگان از محصول که آن ها نام تجاری یا برند مورد علاقه خود را از یاد نبرند و نسبت به برند حس خوبی داشته باشند.

ایجاد تمایز با رقبا و ارائه ویژگی هایی متفاوت نسبت به رقبا. در حدی که جامعه بتواند تمایزها را ببینید و آن ها را تشخیص دهد و حتی درصدد تبلیغ آن برآید.

دیده شدن بهتر محصول، افزایش شهرت و اعتبار. البته در این خصوص بایداذعان کنم که در کشور ما در برخی از دوران اعتبارات و توجهات خوبی به برندها می شد اما با گذشت زمان آرام آرام از این توجهات کاسته شده که می بایست دوباره همانند سنوات گذشته توجهات به حوزه برند از سوی نهادهای مالی اعتباری علی الخصوص بانک ها افزایش یابد.

افزایش ماندگاری در بازار و حفظ نام و نشان (که در این خصوص شاهد برندهای داخلی نیز هستیم که کسب و کاری از نسل پیشین اغاز شده و به نسل بعدی منتقل شده و هنوز هم به خوبی پا برجاست.

جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف که به صورت جزیره ای و گسسته است و حاصلی جز اتلاف منابع مالی، زمانی، انسانی و… ندارد.

سودآوری از طریق جذب مشتریان وفادار

تبدیل شدن برند به دارایی های ناملموس که در برخی موارد بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی است.

افزایش ارزش سهام شرکت

این موارد از اصلی ترین مزایای برندسازی است. لذا حفظ مشتریان و مخاطبان که سبب حفظ تداوم بازار هدف می شود، از مزیت های اصلی برنسازی ملی است. برند سبب می شود فاصله بین بنگاه اقتصادی با مشتریان کاهش یابد به حدی که با ارائه یک شعار از سوی یک برند، شاهد آن هستیم که بخش اعظمی از مشتریان دنباله روی آن شعار خواهند رفت.

مهمترین اقدامات در راستای تبدیل شدن شرکت ها به شرکت هایی با اعتبار و با شهرت و اصطلاحا در راستای تبدیل شدن به برند چیست؟

تبدیل شدن به برند در داخل کشور نیاز به اقدامت بسیار پیچیده ای ندارد. استفاده از لوگو و ثبت رسمی آن در راستای نقش بستن برند در ذهن مخاطبین از ویژگی های مهم برندسازی است. امروزه بهره گیری از رنگ ها و اشکال با توجه به موضوعات روانشناسی مشتریان سبب شده است که برندهای معروف جایگاه قدرتمندتری در بین افراد جامعه دارا باشند. همچنین استفاده از بازاریابی های نوین مانند بازاریابی اینترنتی نیز در ثبت نام و لوگوی بنگاه تجاری نقش بسزایی دارد. با یک هزینه در تبلیغات و با یک شبکه توزیع مطلوب امکان ایجاد برند به شرط قرار گیری از مسیر صحیح امکان پذیر خواهد بود. از سویی دیگر کیفیت مطلوب خدمات و محصول نهایی و قیمت مصرف کننده ان باید با سایر موضوعات مشابه ان جنبه رقابتی داشته و در ذهن مخاطبان باید توجیه پذیر باشد تا بتواندد سهمی از بازار را برای فروش محصولات خود جذب نماید.

اما در اینجا نکته ویژه ای وجود دارد. آنچه که مهمتر از ایجاد برند یا تبدیل شدن به برند است، حفظ و نگهداشت برند و پایداری بخشیدن به مفاهیم ذهنی که در مخاطب نقش بسته، می باشد. مهمترین دلیل آن هم نبود یا کمبود خلاقیت و نوآوری توسعه پذیر در عمل است که سبب عدم نگهداشت برند و توسعه معکوس آن در مسیر چشم انداز ترسیم شده می شود. باید با این نگاه برندینگ انجام شود که برندسازی نه یک هزینه بلکه سرمایه گذاری توسعه پذیر است و به همین دلیل است که ارزش برند جزوه دارایی های مادی و غیرمادی یک سازمان محسوب می شود. در درنیای امروز شاهد فعالیت های برندهایی در حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان هستیم و کاملا تغییرات نگرش دنیا نسبت به موضوع برند مشهود است. یعنی حرکت امروز دنیا به سوی برندسازی استارت آپ و پایداری بخشیدن به آن ها با در نظر گرفتن سبک مدیریت اقتضایی در علم مدیریت است.

امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، اکثر مدیران واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی در صدد هستند که راهکارهایی را برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت تمام شده در راستای افزایش سهم بازار خود جسجتو کنند. در این راستا فعالان اقتصادی چه اقداماتی را می توانند برای بهبود وضعیت داخلی بنگاه اقتصادی خود انجام دهند؟

با توجه به اینکه بسیاری از روال ها و فرایندهای جاری در واحدهای صنعتی و تولیدی، رویکرد سنتی و کلاسیک دارند، لذا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان با بهره گیری از روش ها و متدهایی علمی می توانند نسبت به شناسایی مشکلات و یا اصطلاحا عارضه یابی و آسیب شناسی واحد صنعتی خود اقدام نمایند. در این خصوص می توان به روال ها و فرایندهای کهنه و زمان بر که سبب اتلاف های منابع می شود اشاره کرد. با مهندسی معکوس و مهندسی مجدد فرایندها باید گلوگاه ها و خلاء های موجود در مسیر هر فرایند شناسایی گردیده و زمینه های توسعه پذیری ایجاد گشته و همچنین فعالیت هایی که هیچ ارزش افزوده ای برای واحد صنعتی ندارد، در راستای کاهش  و هدررفت منابع، حذف گردند. چنین اقدامات مبتنی بر علم و دانش می تواند بخشی از هزینه های تولید را کاهش داده و تولیدکنندگان با دغدغه کمتری به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین از دیگر اقدامات مثبت در این زمینه می توان به جایگزین کردن مواد اولیه داخلی به جای مواد اولیه وارداتی است که این موضوع نیاز به مطالعات امکان سنجی و پردازش کارشناسی دارد که جنبه رقابت نیز داشته باشد.

اگر ساختار سازمان های ما و چارت های سازمانی به همراه دستور العمل ها و بخش نامه ها و روش های اجرایی به نوعی باشد که نوعی چابکی و واکنش سریع به رویدادهای اقتصادی و صنعتی را از خود نشان دهد در آن صورت میتوان با چاشنی علم و تجربه در کنار هم شاهد سازمان هایی دانشی و با مهارت بود که خود به خود مسیر رفتن به سوی برندینگ را طی می کنند. در دنیا هم به همین صورت است. یعنی دولت های سعی دارند با ایجاد فضای آرام اقتصادی و با تقویت دیپلماسی، برندهای جوامع خود را به دنیا ارائه کنند و مسیر رشد و شکوفایی آن ها را آماده سازند.

اصطلاحا همواره مطرح می شود که اگر کشوری به بازارهای یک کشور دیکر راه یابد، این کار از طریق برندهای آن انجام می شود. برندهای صف شکنان نفوذ به جوامع بین الملل هستند و باید با حمایت آنان و هموار کردن مسیر آن ها نه تنها در راستای تبدیل شدن بلکه در راستای حفظ برندها کوشش کرد.

نگارنده: دکتر ملیکا ملک آرا – پژوهشگر و مشاور سازمانی

برچسب: اقتصادبرندسازی
اشتراک گذاریتوییتپین
پست قبلی

تصاویری از مناطق مورد استقبال یزدی‌ها برای گذراندن روز سیزده بدر

پست بعدی

تلاش مضاعف در جهت تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب / استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران و حل مشکلات واحدهای تولیدی

مرضیه امامی میبدی

مرضیه امامی میبدی

مطالبمرتبط

میوه و تره بار

تحلیلی بر وضعیتِ بازارِ میوه و تره بار در شهرستان میبد

توسط مرضیه امامی میبدی
9 خرداد 1402
0

آیا می دانید که قیمتِ میوه در شهرستانِ میبد به طورِ نسبی ارزانتر از سایر نقاط است. بیایید نگاهی به...

مدیریت منابع انسانی

اهمیت و نقش عملکرد مدیریت منابع انسانی در سازمان ها / دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد و دکتر ملیکا ملک آرا

توسط مرضیه امامی میبدی
24 بهمن 1401
0

تجهیز نیوز - یکی از مهم ترین امتیاز ها و مولفه های شاخصی که میتوان با آن توان مدیریتی یک...

فرصت های شغلی

چشم انداز فرصت های شغلی در اقتصاد آینده ایران

توسط مرضیه امامی میبدی
1 اسفند 1401
0

بام میبد - به گزارش تجهیز نیوز،  به طور مثال اگر به ده سال اخیر بنگریم خواهیم دید که در...

قطع درختان

قطع نفس شهر توسط مدعیان عرصه سلامت

توسط مرضیه امامی میبدی
18 آذر 1402
0

در شرایطی که آلودگی های هوای حاکم بر شهرستان و شهرهای همجوار، روز به روز، سلامت مردم را تهدید کرده...

پست بعدی
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان اردبیل

تلاش مضاعف در جهت تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب / استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران و حل مشکلات واحدهای تولیدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوزندوزی ایرانی / سکه دوزی

سوزندوزی ایرانی / سکه دوزی

25 اردیبهشت 1401
مصرف این میوه‌ها برای کودکان زیر یک سال ممنوع است

مصرف این میوه‌ها برای کودکان زیر یک سال ممنوع است

1 اسفند 1399
طریقه دوخت دندان موشی مدرج

طریقه دوخت دندان موشی مدرج

26 اردیبهشت 1401
لطفا این افراد خانه تکانی نکنند!

لطفا این افراد خانه تکانی نکنند!

1 اسفند 1399
غدد لنفاوی

تورم غدد لنفاوی پشت گوش

5 بهمن 1401
علایم کمبود روی چیست

علایم کمبود روی چیست

1 اسفند 1399
بیماران کرونایی
یادداشت ها و مقالات

تلخ‌ترین روز کرونایی یک پزشک یزدی

توسط مرضیه امامی میبدی
3 آذر 1399
0

شنبه اول آذر ۱۳۹۹ شنبه‌ای تلخ در طول دوران طبابتم بود؛ روزی غم‌انگیز، تاسف‌بار و پر غصه.

جزئیات بیشترDetails
روز خیاط

21 آذر روز گرامیداشت خیاطان زحمتکش و هنرمند

21 آذر 1402
خداحافط سردار

خداحافظ سردار قلب‌ها

18 دی 1398
ارتش جمهوری اسلامی ایران

چرا ۲۹ فروردین روز ارتش نام گرفت؟

30 فروردین 1402
آقای فتحعلی زارع مهرجردی ‏ دبیر کانونهای خدمت رضوی شهرستان میبد ‏

فعالیت چشمگیر خادمیاران رضوی میبد‎ ‎در سال 1403‏

20 فروردین 1404
تبلیغات
هاست اقتصادی
تبلیغات

دسته‌ها

آزمون سراسری قرآن و عترت
فرهنگی

جایزه ویژه استان یزد در نوزدهمین آزمون سراسری «قرآن و عترت»

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری «قرآن ...

6 بهمن 1399
کسب مقام سوم رشته تیمی زورخانه ای استان یزد
اخبار روز

کسب مقام سوم رشته تیمی زورخانه ای استان یزد

ورزشکاران زورخانه های میبد مقام سوم رشته تیمی زورخانه ای استان یزد را کسب نمودند.

25 اردیبهشت 1401
بازدید سردار نقدی از پروژه‌های استخر و تالار سپاه میبد
میبد

سردار نقدی از پروژه‌های استخر و تالار سپاه میبد بازدید کرد

تامین اعتبار تکمیل استخر ورزشی و محوطه سازی تالار ناحیه مقاومت بسیج میبد با حضور سردار محمد رضا نقدی معاون ...

31 شهریور 1402
نظام خصوصی‌سازی بانک‌ها در کشور بلاتکلیف است/ منابع بانکی هر استان باید در همان استان مصرف شود
اخبار روز

نظام خصوصی‌سازی بانک‌ها در کشور بلاتکلیف است/ منابع بانکی هر استان باید در همان استان مصرف شود

مدیرعامل بانک قوامین کشور با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های پیاده‌سازی نظام پولی اسلامی در سیستم بانکی گفت: قوانین و ...

24 اردیبهشت 1401
بستری بیمار کرونا
اخبار روز

آمار بستری بیماران کرونا در میبد هنوز نگران کننده است

فرماندار میبد گفت: گرچه هنوز آمار بستری بیماران در میبد نگران کننده است اما با همکاری مردم نسبت به روزهای ...

11 فروردین 1399

نوشته‌های تازه

  • خادمان موکب امام رضا (ع) در خدمت زائران امامین عسکریین(ع)
  • برپایی محفل کودکانه در امامزاده سید صدرالدین قنبر همراه با نذری متفاوت برای کودکان
  • اخطار محیط زیست میبد به 34 واحد آلاینده در سه ماهه نخست سال 1404‏
  • خانواده؛ ریشه سلامت و توسعه اجتماعی است‎ ‎
  • ورود 37 هزار پرونده در یکسال گذشته به دادگستری میبد
  • آیین بزرگداشت بنیانگذار صنعت کاشی و سرامیک نوین ایران و دانشگاههای آزاد و سراسری میبد
  • برگزاری نخستین سالگرد شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهدای خدمت در میبد

آخرین دیدگاه‌ها

  • اسماعیل در مسابقات ژیمناستیک ویژه المپیاد ورزشی محلات برگزار شد
  • حسینی در 25 میلیارد تومان برآورد هزینه برای اجرای مسیر ندوشن –ورزنه / پائین آمدن هزینه‌های حمل و سوخت با تکمیل پروژه جاده ندوشن – ورزنه
  • سایه در خدمت رسانی مرکز توانبخشی رویای زیبا به افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم
  • اسکندر در جشن اختتامیه ترم تابستان کانون والیبال آریا میبد برگزار شد
  • علی عطایی در پرورش بز سانن در میبد
logo-samandehi

برچسب‌ها

آشپزی آموزش آموزش و پرورش آیت الله اعرافی اداره بهزیستی استاندار یزد استان یزد اشتغال امام جمعه میبد انتخابات بام میبد بانوان بفروئیه بهزیستی تجلیل تغذیه جهاد کشاورزی خانواده خطبه های نماز جمعه دانش آموزان دانشگاه میبد زیلو سایه بونک سرگرمی سلامت سید محسن فلاح شهرداری صنایع دستی فال فال روزانه فرماندار میبد فرهنگسرای میبد مشاغل خانگی مصلی آیت الله اعرافی میبد میراث فرهنگی ندوشن نشست خبری هفته دولت هنر در خانه ورزش پیامک کرونا گردشگری یزد
  • در باره ما
  • ارتباط با ما
  • پیوندها
  • ارسال مطلب
  • تصاویر
  • فیلم
  • پذیرش آگهی

Copyrigتمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری بام میبد محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بام میبد بلامانع است.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • فرهنگی
    • سیاسی
    • علمی
    • ورزشی
    • بانوان
    • حوادث
    • استان‌ها
    • مصاحبه
  • سلامت
    • بیماریها
    • دانستنی های سلامت
    • بهداشت کودکان
  • فرهنگ و هنر
    • تئاتر
    • سینما
    • تلویزیون
    • ادبیات
      • شعر
      • دلنوشته و نثر های ادبی
      • داستان
  • علم و تکنولوژی
    • اینترنت
    • موبایل
    • گیاهان
    • دانستنی ها
  • گردشگری
  • شهروندان
  • گزارش‌های خبری
  • یادداشت ها و مقالات
  • گفت و گو
  • بازار

Copyrigتمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری بام میبد محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بام میبد بلامانع است.