• آخرین
  • روند
  • همه
  • بهداشت کودکان
  • سلامت
  • تغذیه
  • آشپزی
  • موفقیت
  • هنر در خانه
برندسازی

واکاوی نقش برندسازی در اقتصاد پایدار / دکتر ملیکا ملک آرا

15 فروردین 1402
دیدار صمیمانه مسئولین استانی با فرزندان مراکز شبه خانواده بهزیستی میبد‎ ‎

دیدار صمیمانه مسئولین استانی با فرزندان مراکز شبه خانواده بهزیستی میبد‎ ‎

18 اردیبهشت 1404
یزد دومین استان بخشنده حیات در کشور

یزد دومین استان بخشنده حیات در کشور است

14 اردیبهشت 1404
سیده مریم موسوی کماندار میبد

کماندار میبدی؛ دارنده بیش از 10 مدال کشوری و یک مدال آسیایی

14 اردیبهشت 1404
امضای تفاهم نامه خیری

کمک ۴ میلیارد ریالی خیر سلامت میبدی برای بازسازی ساختمان خانه بهداشت سورک شهرستان میبد

13 اردیبهشت 1404
برگزاری نمایشگاه دستان توانمند در حسینیه اعظم خانقاه میبد

نمایشگاه محصولات خانگی و توانمندیهای بانوان هنرمند میبد

13 اردیبهشت 1404
افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری در شرکت‌های «زیباریس» و «کاشی کوروش» میبد‎ ‎

افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری در شرکت‌های «زیباریس» و «کاشی کوروش» میبد‎ ‎

13 اردیبهشت 1404
تودیع و معارفه مدیر امور مالیاتی شهرستان میبد

تودیع و معارفه مدیر امور مالیاتی شهرستان میبد

13 اردیبهشت 1404
کمک میلیاردی میبدی‌ها درجشن گلریزان

کمک میلیاردی میبدی‌ها درجشن گلریزان

13 اردیبهشت 1404
گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در دبستان مهر ایران زمین میبد

پاسداشت روز جهانی کار و کارگر در دبستان مهر ایران زمین میبد

13 اردیبهشت 1404
حمام سنتی روستای حسن آباد میبد

حمام سنتی حسن آباد میبد مجموعه ای دیدنی در بافت تاریخی بخش بفروئیه میبد

11 اردیبهشت 1404
بازدید از مراکز شبه خانواده میبد به مناسبت روز دختر

تبریک روز دختر به دختران مراکز شبه خانواده میبد

10 اردیبهشت 1404
جشن بزرگ مادر دختری دبستان رضا صادقی میبد

جشن پر از شور و نشاط مادر دختری در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد

10 اردیبهشت 1404
  • در باره ما
  • ارتباط با ما
  • پیوندها
  • ارسال مطلب
  • تصاویر
  • فیلم
  • پذیرش آگهی
دوشنبه 22 اردیبهشت 1404
پایگاه خبری بام میبد
  • خانه
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • فرهنگی
    • سیاسی
    • علمی
    • ورزشی
    • بانوان
    • حوادث
    • استان‌ها
    • مصاحبه
  • سلامت
    • بیماریها
    • دانستنی های سلامت
    • بهداشت کودکان
  • فرهنگ و هنر
    • تئاتر
    • سینما
    • تلویزیون
    • ادبیات
      • شعر
      • دلنوشته و نثر های ادبی
      • داستان
        • داستان های خواندنی
  • علم و تکنولوژی
    • اینترنت
    • موبایل
    • گیاهان
    • دانستنی ها
  • گردشگری
  • شهروندان
  • گزارش‌های خبری
  • یادداشت ها و مقالات
  • گفت و گو
  • بازار
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پایگاه خبری بام میبد
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اخبار روز
  • سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • علم و تکنولوژی
  • گردشگری
  • شهروندان
  • گزارش‌های خبری
  • یادداشت ها و مقالات
  • گفت و گو
  • بازار
خانه یادداشت ها و مقالات

واکاوی نقش برندسازی در اقتصاد پایدار / دکتر ملیکا ملک آرا

توسط مرضیه امامی میبدی
1402-01-15 05:17:09
در یادداشت ها و مقالات
A A
برندسازی
0
اشتراک گذاری
Share on FacebookShare on Twitter

به گزارش بام میبد و به نقل از تجهیز نیوز، توسعه صنعت، افزایش داد و ستد بین جوامع و افزایش حجم بازارهای مالی طی سنوات گذشته سبب به وجود آمدن موضوعی تحت عنوان برند شد، به حدی که امروزه برندسازی به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران بنگاه های اقتصادی مطرح شده است. تقریبا ۴۰ سال از پیدایش واهمیت برند در دنیا می گذرد. در شرایط کنونی برندسازی یک صلاح رقابتی است. همانند یک واژه کلیدی عمل می کند و بنگاه اقتصادی را در صف اول جستجوها قرار می دهدو حتی در شرایط ایده آل بنگاه اقتصادی رهبری بازار را در اختیار خود قرار می دهد که نه تنها نیازی را از مصرف کنندگان رفع می نماید بلکه ایجاد نیاز می کند برای محصولاتی که هنوز ساخته نشده و جامعه از آن هیچ خبری ندارد.

در حوزه برندسازی گفته می شود کسب و کارهایی که تبدیل به برند نشدند، نتوانسته اند ذهن مخاطبین خود را تسخیر نمایند. با توجه به فضای حاکم بر اقتصاد دنیا و ابر رقابتی بودن آن، امروزه دیگر “برندسازی” یک مقصد نیست، بلکه فرایندی است که به صورت مستمر در حال به روز رسانی و قوی تر شدن است. به حدی که برندهای صاحب نام دنیا، امروزه با اینکه در سطح اول برند هستند، باز هم بخشی از بوجه سالانه خود را به برندسازی اختصاص می دهند. زیرا که به خوبی این نکته را می دانند که رقبای آن ها در این حوزه به شدت فعال هستند و لحظه ای غفلت از آن ها می تواند سهم بازار مشتریانشان را کاهش دهد.

ارتباط برندسازی با اقتصاد

توجه کردن، بها دادن و حمایت از برندسازی بیش از هرچیزی به افزایش فضای رقابتی و همچنین توسعه اقتصادی کشور کمک می خواهد کرد که نتیجه آن میزان تولید بیشتر، اشتغال بیشتر و سهم بازار بیشتر خواهد بود. توجه به برندسازی ملی یا برندسازی داخلی سبب فاصله گرفتن از خام فروشی و سبب دور شدن از اتکا به فروش نفت خواهد شد. امروزه پتانسیل مناسبی در شرکت های دانش بنیان ایرانی وجود دارد. افراد جوان، تحصیلکرده و با انگیزه ای که می خواهند در کشور خودشان کسب و کاری را راه اندازی و آن را همانند فرزندی رشد دهند، از مناسبترین موضوعات در اقتصاد هر جامعه محسوب می شود که می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی آن جامعه باشد. نیروهای کار در شرکت های دانش بنیان دارای سطح علمی بالا و سواد و دانش به روزی هستند که همین موضوع عملکرد مطلوبی از این شرکت ها را نمایش می دهد که سبب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.

تعدد چنین شرکت هایی و تبدیل کردن آن ها به برندهای قوی سبب ایجاد شهرت و اعتبار آن ها در جامعه داخلی و کشورهای همسایه خواهد شد که محصولات دانشی و ارزشی و علمی خاصی را تولید و عرضه می کنند که منحصر به فرد بوده و مطابق با آخرین رویدادهای علمی و صنعتی دنیاست. خصوصاً با روی دادن انقلاب صنعتی چهارم و تحولات عظیم آن، لزوم وجود و ایجاد شرکت های دانش بنیان که دارای انعطاف زیاد و قدرت واکنش به محیط بالایی هستند، از الزامات اقتصادی هر جامعه ای محسوب می شود.

همین که یک دلیل پیدا کنید که چرا افراد جامعه باید از تولیدات شما خرید کنند، در این صورت نیاز به برند شدن را حس خواهید کرد. همین که افراد جامعه درک کنند و به این باور برسند که تولیدات شما با آن ها متفاوت است، اصطلاحا روی خوش بازار خودش را به شما نشان خواهد داد. اگر بند به پختگی برسد، فضایی از رقابت سالم در جامعه ایجاد خواهد شد و فرصت های صادراتی بی شماری در پیش روی بنگاه های اقتصادی، صنعتگران و افراد دانشی قرار خواهد گرفت. در زمانی برندهایی مانند مک دونالد و کوکاکولا و جنرال الکتریک مطرح بودند اما بعد از همه گیری کووید ۱۹ شاهد این موضوع هستیم که برندهای دانش محور، برندهای حوزه IT و برندهایی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند، دارای رتبه های برتر می باشند.

با توجه به توضحیات جنابعالی و نقش برندینگ در بهبود فضای اقتصادی اگر بخواهیم به صورت خلاصه فواید برند شدن را بیان کنیم، مهمترین مزایای آن چه موضوعاتی خواهد بود؟

برخی از مهمترین فواید برندسازی به شرح ذیل است:

ایجاد تصویر و تجربه ای مثبت و مطلوب در ذهن مصرف کنندگان از محصول که آن ها نام تجاری یا برند مورد علاقه خود را از یاد نبرند و نسبت به برند حس خوبی داشته باشند.

ایجاد تمایز با رقبا و ارائه ویژگی هایی متفاوت نسبت به رقبا. در حدی که جامعه بتواند تمایزها را ببینید و آن ها را تشخیص دهد و حتی درصدد تبلیغ آن برآید.

دیده شدن بهتر محصول، افزایش شهرت و اعتبار. البته در این خصوص بایداذعان کنم که در کشور ما در برخی از دوران اعتبارات و توجهات خوبی به برندها می شد اما با گذشت زمان آرام آرام از این توجهات کاسته شده که می بایست دوباره همانند سنوات گذشته توجهات به حوزه برند از سوی نهادهای مالی اعتباری علی الخصوص بانک ها افزایش یابد.

افزایش ماندگاری در بازار و حفظ نام و نشان (که در این خصوص شاهد برندهای داخلی نیز هستیم که کسب و کاری از نسل پیشین اغاز شده و به نسل بعدی منتقل شده و هنوز هم به خوبی پا برجاست.

جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف که به صورت جزیره ای و گسسته است و حاصلی جز اتلاف منابع مالی، زمانی، انسانی و… ندارد.

سودآوری از طریق جذب مشتریان وفادار

تبدیل شدن برند به دارایی های ناملموس که در برخی موارد بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی است.

افزایش ارزش سهام شرکت

این موارد از اصلی ترین مزایای برندسازی است. لذا حفظ مشتریان و مخاطبان که سبب حفظ تداوم بازار هدف می شود، از مزیت های اصلی برنسازی ملی است. برند سبب می شود فاصله بین بنگاه اقتصادی با مشتریان کاهش یابد به حدی که با ارائه یک شعار از سوی یک برند، شاهد آن هستیم که بخش اعظمی از مشتریان دنباله روی آن شعار خواهند رفت.

مهمترین اقدامات در راستای تبدیل شدن شرکت ها به شرکت هایی با اعتبار و با شهرت و اصطلاحا در راستای تبدیل شدن به برند چیست؟

تبدیل شدن به برند در داخل کشور نیاز به اقدامت بسیار پیچیده ای ندارد. استفاده از لوگو و ثبت رسمی آن در راستای نقش بستن برند در ذهن مخاطبین از ویژگی های مهم برندسازی است. امروزه بهره گیری از رنگ ها و اشکال با توجه به موضوعات روانشناسی مشتریان سبب شده است که برندهای معروف جایگاه قدرتمندتری در بین افراد جامعه دارا باشند. همچنین استفاده از بازاریابی های نوین مانند بازاریابی اینترنتی نیز در ثبت نام و لوگوی بنگاه تجاری نقش بسزایی دارد. با یک هزینه در تبلیغات و با یک شبکه توزیع مطلوب امکان ایجاد برند به شرط قرار گیری از مسیر صحیح امکان پذیر خواهد بود. از سویی دیگر کیفیت مطلوب خدمات و محصول نهایی و قیمت مصرف کننده ان باید با سایر موضوعات مشابه ان جنبه رقابتی داشته و در ذهن مخاطبان باید توجیه پذیر باشد تا بتواندد سهمی از بازار را برای فروش محصولات خود جذب نماید.

اما در اینجا نکته ویژه ای وجود دارد. آنچه که مهمتر از ایجاد برند یا تبدیل شدن به برند است، حفظ و نگهداشت برند و پایداری بخشیدن به مفاهیم ذهنی که در مخاطب نقش بسته، می باشد. مهمترین دلیل آن هم نبود یا کمبود خلاقیت و نوآوری توسعه پذیر در عمل است که سبب عدم نگهداشت برند و توسعه معکوس آن در مسیر چشم انداز ترسیم شده می شود. باید با این نگاه برندینگ انجام شود که برندسازی نه یک هزینه بلکه سرمایه گذاری توسعه پذیر است و به همین دلیل است که ارزش برند جزوه دارایی های مادی و غیرمادی یک سازمان محسوب می شود. در درنیای امروز شاهد فعالیت های برندهایی در حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان هستیم و کاملا تغییرات نگرش دنیا نسبت به موضوع برند مشهود است. یعنی حرکت امروز دنیا به سوی برندسازی استارت آپ و پایداری بخشیدن به آن ها با در نظر گرفتن سبک مدیریت اقتضایی در علم مدیریت است.

امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، اکثر مدیران واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی در صدد هستند که راهکارهایی را برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت تمام شده در راستای افزایش سهم بازار خود جسجتو کنند. در این راستا فعالان اقتصادی چه اقداماتی را می توانند برای بهبود وضعیت داخلی بنگاه اقتصادی خود انجام دهند؟

با توجه به اینکه بسیاری از روال ها و فرایندهای جاری در واحدهای صنعتی و تولیدی، رویکرد سنتی و کلاسیک دارند، لذا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان با بهره گیری از روش ها و متدهایی علمی می توانند نسبت به شناسایی مشکلات و یا اصطلاحا عارضه یابی و آسیب شناسی واحد صنعتی خود اقدام نمایند. در این خصوص می توان به روال ها و فرایندهای کهنه و زمان بر که سبب اتلاف های منابع می شود اشاره کرد. با مهندسی معکوس و مهندسی مجدد فرایندها باید گلوگاه ها و خلاء های موجود در مسیر هر فرایند شناسایی گردیده و زمینه های توسعه پذیری ایجاد گشته و همچنین فعالیت هایی که هیچ ارزش افزوده ای برای واحد صنعتی ندارد، در راستای کاهش  و هدررفت منابع، حذف گردند. چنین اقدامات مبتنی بر علم و دانش می تواند بخشی از هزینه های تولید را کاهش داده و تولیدکنندگان با دغدغه کمتری به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین از دیگر اقدامات مثبت در این زمینه می توان به جایگزین کردن مواد اولیه داخلی به جای مواد اولیه وارداتی است که این موضوع نیاز به مطالعات امکان سنجی و پردازش کارشناسی دارد که جنبه رقابت نیز داشته باشد.

اگر ساختار سازمان های ما و چارت های سازمانی به همراه دستور العمل ها و بخش نامه ها و روش های اجرایی به نوعی باشد که نوعی چابکی و واکنش سریع به رویدادهای اقتصادی و صنعتی را از خود نشان دهد در آن صورت میتوان با چاشنی علم و تجربه در کنار هم شاهد سازمان هایی دانشی و با مهارت بود که خود به خود مسیر رفتن به سوی برندینگ را طی می کنند. در دنیا هم به همین صورت است. یعنی دولت های سعی دارند با ایجاد فضای آرام اقتصادی و با تقویت دیپلماسی، برندهای جوامع خود را به دنیا ارائه کنند و مسیر رشد و شکوفایی آن ها را آماده سازند.

اصطلاحا همواره مطرح می شود که اگر کشوری به بازارهای یک کشور دیکر راه یابد، این کار از طریق برندهای آن انجام می شود. برندهای صف شکنان نفوذ به جوامع بین الملل هستند و باید با حمایت آنان و هموار کردن مسیر آن ها نه تنها در راستای تبدیل شدن بلکه در راستای حفظ برندها کوشش کرد.

نگارنده: دکتر ملیکا ملک آرا – پژوهشگر و مشاور سازمانی

برچسب: اقتصادبرندسازی
اشتراک گذاریتوییتپین
پست قبلی

تصاویری از مناطق مورد استقبال یزدی‌ها برای گذراندن روز سیزده بدر

پست بعدی

تلاش مضاعف در جهت تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب / استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران و حل مشکلات واحدهای تولیدی

مرضیه امامی میبدی

مرضیه امامی میبدی

مطالبمرتبط

نویسنده

پروژه آشوب/ خائنان اغلب از دشمنان خطرناک ترند!

توسط مرضیه امامی میبدی
15 اسفند 1401
0

به گزارش پایگاه خبری بام میبد و به نقل از ترشیز خوان؛ پس از فروکش کردن آشوب های ۱۴۰۱ بارها...

ایران و عربستان

دستاوردهای مذاکرات ایران و عربستان

توسط مرضیه امامی میبدی
22 اسفند 1401
0

به گزارش پایگاه خبری بام میبد و به نقل از ترشیز خوان؛ دبیر شورای امنیت ملی کشورمان با مشاور امنیت...

مهندس مهدی دریانی

عایق T7 (تی سون) و کاهش مادام العمر هزینه های ساختمانی

توسط مرضیه امامی میبدی
13 اردیبهشت 1402
0

این سؤالی است که در ذهن تمام ساکنان آپارتمان های شهری می گذرد. هزینه هایی مانند ایزوگام پشت بام، عایق...

روز خیاط

21 آذر روز گرامیداشت خیاطان زحمتکش و هنرمند

توسط مرضیه امامی میبدی
21 آذر 1402
0

خیاط کسی که است که صبورانه الگو می کشد و قیچی را روی پارچه به حرکت در می‌آورد و هنرش...

پست بعدی
مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان اردبیل

تلاش مضاعف در جهت تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب / استفاده از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران و حل مشکلات واحدهای تولیدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اموزش آستین کیمونو یقه مدل دار

اموزش آستین کیمونو یقه مدل دار

1 اسفند 1399
یقه ها ( یقه هفت سجاف جدا )

یقه ها ( یقه هفت سجاف جدا )

22 اسفند 1399
بر اساس شکل چشم‌هایتان ریمل بزنید

بر اساس شکل چشم‌هایتان ریمل بزنید

1 اسفند 1399
ین 10 خوراکی شما را از رفتن به دندان پزشک بی نیاز می کنند

ین 10 خوراکی شما را از رفتن به دندان پزشک بی نیاز می کنند

1 اسفند 1399
علت درد پهلو هنگام دویدن چیست؟

علت درد پهلو هنگام دویدن چیست؟

1 اسفند 1399
با این طرح های سبز ناخن، بهاری شوید

با این طرح های سبز ناخن، بهاری شوید

22 اسفند 1399
میوه و تره بار
یادداشت ها و مقالات

تحلیلی بر وضعیتِ بازارِ میوه و تره بار در شهرستان میبد

توسط مرضیه امامی میبدی
9 خرداد 1402
0

آیا می دانید که قیمتِ میوه در شهرستانِ میبد به طورِ نسبی ارزانتر از سایر نقاط است. بیایید نگاهی به...

جزئیات بیشترDetails
مرمت قنات خاجار میبد

باغات تشنه بشنیغان میبد در انتظار مرمت قنات خاجار

10 تیر 1402
برداشت گل محمدی در میبد

کسب و کار پر رونق بهاری با عطر گل و گلاب

22 اردیبهشت 1400
انسیه طاهره آقایی میبدی هنرمند گرافیست

گره تار و پود زیلو با هنر گرافیک توسط بانوی هنرمند میبدی

23 شهریور 1400
پیاده روهای ورودی میبد به انبار پالت‌های کاشی تبدیل شده‌است

پیاده‌روهای ورودی میبد به انبار پالت‌های کاشی تبدیل شده‌است

21 تیر 1401
تبلیغات
هاست اقتصادی
تبلیغات

دسته‌ها

نواخته شدن زنگ انقلاب در میبد
اخبار روز

زنگ انقلاب در مدارس میبد نواخته شد

زنگ انقلاب با حضور دانش آموزان وتعدادی از مسوولان در مدرسه طالقانی محله محمودآباد میبد به صورت نمادین و همزمان ...

13 بهمن 1398
برگزاری همایش اتیسم در شهرستان میبد / بهبود عملکرد حواس با تشخیص زود هنگام بیماری اتیسم
اجتماعی

برگزاری همایش اتیسم در شهرستان میبد / بهبود عملکرد حواس با تشخیص زود هنگام بیماری اتیسم

عضو هیئت علمی دانشگاه : با تشخیص زودهنگام بیماری اتیسم می توان از طریق تمرینات حسی ، عملکرد حواس را ...

25 اردیبهشت 1401
خروج آمریکا از برجام، فضای شفاف تری را برای اقتصاد ایجاد کرد
اخبار روز

خروج آمریکا از برجام، فضای شفاف تری را برای اقتصاد ایجاد کرد

نقض معاهده بین المللی برجام با تعهدشکنی و خروج آمریکا از این توافق بین المللی و همراهی نکردن همسایگان و ...

18 مرداد 1397
بازدید و بررسی فعالیتهای کشاورزی شهرستان میبد
اقتصادی

بازدید امام جمعه موقت شهرستان میبد از طرحهای جهاد کشاورزی

در راستای بررسی و پیشرفت طرحهای جهاد کشاورزی امام جمعه موقت به همراه مدیر جهاد کشاورزی و بخشدار بفروئیه از ...

4 اردیبهشت 1403
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل
استان اردبیل

نزدیک به ۱۱ تن گاز مایع در استان اردبیل بصورت الکترونیکی توزیع شد

به گزارش بام میبد و به نقل از تایماز نیوز، سیدحجت مدنی درباره توزیع الکترونیکی گاز مایع با زیر ساخت ...

24 بهمن 1401

نوشته‌های تازه

  • دیدار صمیمانه مسئولین استانی با فرزندان مراکز شبه خانواده بهزیستی میبد‎ ‎
  • یزد دومین استان بخشنده حیات در کشور است
  • کماندار میبدی؛ دارنده بیش از 10 مدال کشوری و یک مدال آسیایی
  • کمک ۴ میلیارد ریالی خیر سلامت میبدی برای بازسازی ساختمان خانه بهداشت سورک شهرستان میبد
  • نمایشگاه محصولات خانگی و توانمندیهای بانوان هنرمند میبد
  • افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری در شرکت‌های «زیباریس» و «کاشی کوروش» میبد‎ ‎
  • تودیع و معارفه مدیر امور مالیاتی شهرستان میبد

آخرین دیدگاه‌ها

  • سایه در خدمت رسانی مرکز توانبخشی رویای زیبا به افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم
  • اسکندر در جشن اختتامیه ترم تابستان کانون والیبال آریا میبد برگزار شد
  • علی عطایی در پرورش بز سانن در میبد
  • رضا در تیم آریا میبد قهرمان مسابقات والیبال جام فجر اردکان شد
  • محمود نیک نژاد در قهرمان ایثارگر آبادانی مقیم میبد آسمانی شد
logo-samandehi

برچسب‌ها

آشپزی آموزش آموزش و پرورش آیت الله اعرافی اداره بهزیستی استاندار یزد استان یزد اشتغال امام جمعه میبد انتخابات بام میبد بانوان بفروئیه بهزیستی تجلیل تغذیه جهاد کشاورزی خانواده خطبه های نماز جمعه دانش آموزان دانشگاه میبد زیلو سایه بونک سرگرمی سلامت سید محسن فلاح شهرداری صنایع دستی فال فال روزانه فرماندار میبد فرهنگسرای میبد مشاغل خانگی مصلی آیت الله اعرافی میبد میراث فرهنگی ندوشن نشست خبری هفته دولت هنر در خانه ورزش پیامک کرونا گردشگری یزد
  • در باره ما
  • ارتباط با ما
  • پیوندها
  • ارسال مطلب
  • تصاویر
  • فیلم
  • پذیرش آگهی

Copyrigتمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری بام میبد محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بام میبد بلامانع است.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • فرهنگی
    • سیاسی
    • علمی
    • ورزشی
    • بانوان
    • حوادث
    • استان‌ها
    • مصاحبه
  • سلامت
    • بیماریها
    • دانستنی های سلامت
    • بهداشت کودکان
  • فرهنگ و هنر
    • تئاتر
    • سینما
    • تلویزیون
    • ادبیات
      • شعر
      • دلنوشته و نثر های ادبی
      • داستان
  • علم و تکنولوژی
    • اینترنت
    • موبایل
    • گیاهان
    • دانستنی ها
  • گردشگری
  • شهروندان
  • گزارش‌های خبری
  • یادداشت ها و مقالات
  • گفت و گو
  • بازار

Copyrigتمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری بام میبد محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بام میبد بلامانع است.