کارگاه آموزشی تخصصی مدیریت پیشرفته ارتباطات با بیان راهکارهای توسعه شبکه ارتباطی ، رموز موفقیت مدیران و چگونه موفق شدن از طریق مهندسی ارتباطات در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی یزد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری بام میبد، خبرنگاران و روابط عمومیهای ادارات و سازمانهای استان یزد در این کارگاه تخصصی با حضور حمید شکری خانقاه دکترای تخصصی جامعه شناسی ارتباطات فرهنگی شرکت کردند.
زمان شروع کارگاه گل آفتابگردانی نمایش داده شد. هر یک از گلبرگهای این گل زیبا مفهومی از آفریدن فکر، هنر ، شوق ، حرکت ، سرعت ، موهبت ، ارزش ، صداقت ، امید ، وفاداری و هم افزایی را بر روی خود داشت.
شکری خانقاه استاد دانشگاه و نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی ، این گل زیبا را نشان داد و گفت : در مورد هر یک از گلبرگها مقالات و حتی کتابها نوشته شده ، شما هم به عنوان یک فعال رسانه ، روابط عمومی و روزنامه نگار میتوانید برای هر کدام از موضوعات نوشته شده بر روی گلبرگها ، مقالات ، کتاب و گزارش های خبری بنویسید.
کلاس به شیوه پرسش و پاسخ آغاز شد. از همان ابتدای برگزاری کارگاه ذهن شرکت کنندگان برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده مشغول شد.
موضوعات مهمی از جمله چگونگی ایجاد شبکه ارتباطی و توسعه آن ، رموز موفقیت در کار و زندگی و راهکارهای کنترل خشم و عصبانیت را آموختیم.
همچنین تعاریفی از ارتباطات هوشمند، فرآیند زندگی ، مدیریت روابط عمومی و راز ارتباطات موثر ارائه گردید.
دانستیم ارتباطات هوشمند، توانایی دیدن نادیدهها و شنیدن ناشنیدهها است.
دانستیم ارتباطاتی که با دیگران برقرار میکنیم، اطلاعاتی که میگیریم و باعث می شود مبادلاتی با هم داشته باشیم ، هر یک بخشی از فرآیند زندگی است.
مدیریت روابط عمومی ، مدیریت احساسات صمیمانه با بیان کلمات صادقانه است.
باید بلد باشیم به جای چراها ؟ چگونه و چطور بر زبان بیاوریم و بتوانیم با تغییر ادبیات کلامی و باور خود ارتباطی موثر برقرار کنیم.
تفکر زنبور عسلی داشته باشیم و از تفکر مگسی دوری کنیم
مدیر گروه تخصصی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو-ایران بیان کرد : راز ارتباطات موثر ، توانایی زندگی کردن مانند زنبور عسل ، داشتن تفکر زنبور عسلی و دوری از تفکر مگسی است.
شکری خانقاه در فرازی دیگر از سخنانش با بیان اینکه داده درست ، یعنی اطلاعات درست و داده اشتباه ، تصمیم گیریهای اشتباه را به دنبال دارد، اظهار کرد: جاده روابط عمومی دانش بنیان از مدیریت نادانی ها می گذارد.
برای برند شدن باید خود را بشناسیم
در ادامه برگزاری کارگاه آموختیم که برای برند شدن باید خود را بشناسیم ، همچنین میتوانیم با ارتباطی خوب زندگی شخصی ، حرفهای و سازمانی خود را متحول کنیم و با استعداد ارتباطی زندگی خود را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل کنیم.
مردم شایستگی هر فرد را با دیدن صمیمیت او کشف میکنند. باید کاری کنیم که دیگران احساس کنند مهم هستند و ما را مهم بدانند.
دومین روز کارگاه مدیریت روابط عمومی و ارتباطات هوشمند با برگزاری مراسم جشن تولد برای مدرس کلاس همراه شد و شرکت کنندگان در کارگاه همراه با تجربه طعم شیرین روابط عمومی موثر ، کام خود را نیز با خوردن برشی از کیک تولد شیرین کردند و اندکی از تلخی کامی همه کاسته شد.
حمید شکری خانقاه در شروع دومین روز کارگاه همه را مواخذه کرد که چرا آنچه دیروز به عنوان تکلیف در کلاس خواسته شد انجام ندادهایم.
حق با استادبود، مطالب گوناگونی در روز اول کارگاه بیان شده بود میتوانستم با توجه به مطالب بیان شده در کلاس و آنچه در ذهن داشتم و با تحقیق ، تیترهای جذابی را بنویسم و به عنوان تکلیف خواسته شده برای استاد ارسال کنم. اساس کار روابط عمومی تحقیق است ، آغاز کار روابط عمومی مخاطب شناسی و پایانش ارزیابی و بازنگری است.
باید با توجه به موضوع هایی که در کلاس مطرح شده بود اولین گام را با نوشتن تیترهای مناسب بر میداشتم و با استاد ارتباط برقرار می کردم و نشان میدادم که مهم ترین درس روابط عمومی را به خاطر سپردهام.
مهمترین درس روابط عمومی این است که کارمند نباشیم باید سعی کنیم متخصص شویم و حرفهای کار کنیم.
باید برقراری ارتباط و ایجاد تعامل ، مطالعه و تحقیق اساس کارمان باشد. باید شایستگی های فردی ، مهارتهای حرفهای و دانش و تخصص ارتباطی خود را ارتقا دهیم و گام برداشتن در مسیر ایجاد تغییر و تحول در سازمان و جامعه و خانواده را از خود آغاز کنیم.
باید اعتقاد داشته باشیم که کار روابط عمومی ایجاد تغییر و تحول و توانایی جهت دهی به رفتار و باور جامعه با دانش محور بودن است.
گفتنی است کارگاه آموزش تخصصی مدیریت روابط عمومی و ارتباطات هوشمند از سلسله کارگاههای دوره آموزشی جامع روزنامهنگاری است که با همکاری خانه مطبوعات و رسانههای استان یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.
این دوره آموزشی از ۲۵ خرداد شروع شده و به مدت ۵ هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ تا ۱۴ در حال برگزاری است.