[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد جذب مشارکت عمومی در را از جمله ضرورتهای جامعه دانست و گفت: معرفی ارزشهای قرآنی با استفاده از ابزار هنر، اثرگذاری بیشتری دارد.[/box]
به گزارش ایسنا- منطقه یزد،”محمدعلی طالبی” در كارگروه تخصصی فرهنگي و اجتماعي استان یزد اظهار کرد: قرآن و عترت موضوعي است كه همۀ ما به نوعي نسبت به نشر آن در جامعه مديون و مسئوليت داريم.
وی ساري و جاري كردن فرهنگ قرآني را مستلزم شناخت ابعاد و ظرفيتهاي مختلف اين كتاب آسماني دانست و بیان کرد: معرفي ارزشها و موضوعات قرآني با استفاده از ابزارهاي نوين و زبان هنر در قالب برنامههاي مختلف اثرگذاري بيشتري را به همراه خواهد داشت.
معاون سياسي، امنيتي استاندار افزود: براي تاثيرگذاري بيشتر قرآن در جامعه بايد با ارائۀ برنامههاي مناسب در هفتۀ فرهنگي قرآن و عترت، اين هفته به يك جريان فرهنگي در راستاي توجه به قرآن و عترت تبديل شود و آثار اين برنامهها هميشه در جامعه ساري و جاري باشد.
“اصغر امیرنیا” مدير كل تبليغ و ترويج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر پايۀ حق، عدل و قرآن بنا شده است و اين قانون بر اهميت قرآن تاكيد دارد كه بايد اين موضوع پر رنگ تر و جامع تر مورد توجه قرار گيرد.
وی ادامه داد: از ابزار هنر و جنبههاي مختلف آن مي توان براي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني بهرهمند شد و تمام دستگاههاي اجرايي و مردم براي گام برداشتن در اين مسير مشتاق هستند.
امیرنیا بيان كرد: در قرآن كريم پاسخي براي تمام خواستههاي بشر وجود دارد و قرآن معرف بهترين سبك زندگي، اقتصاد و فعاليت اجتماعي است كه بايد اين مفاهيم به شكل هنري و با زيبايي در جامعه مطرح و فرهنگسازي شود.
این مقام مسئول افزود: براي پاسخ دادن به ذائقه هاي گوناگون بايد از تمام ظرفيت ها چون هنر، تبليغات، صنايع دستي، دانشگاهها و دستاوردهاي علمي براي ايفاي نقش موثر استفاده كرد.
مديركل تبليغ و ترويج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: بخش هاي گوناگون جشنوارۀ فرهنگ قرآن و عترت با توجه به توانمندي هاي هر منطقه به صورت استاني برنامهريزي، زمان بندي و اجرا ميشود و نتايج آن در هفتۀ فرهنگ قرآن و عترت در كنار يكديگر ارائه خواهد شد.
وی در پايان سخنان خود با تاكيد بر ايجاد رونق اقتصادي بيان كرد: علما و فضلاي ما بايد اطلاعات غني و كامل را در اختيار هنرمندان بگذارند تا آنها بتوانند” اقتصاد هنر ديني” را در جامعه با ابزاري كه در اختيار دارند معرفي و مردم به فعاليت هاي ديني جذب شوند.